RGXPress - stiri non stop societate
You Are Here: Home » Comisia Europeană » UE lansează o strategie privind combustibilii curati

UE lansează o strategie privind combustibilii curati

combustibili alternativiComisia Europeană a anuntat un pachet ambitios de măsuri vizând crearea de statii de combustibili alternativi în întreaga Europă, cu standarde comune de proiectare si utilizare.

Până în prezent, initiativele politice au vizat în principal combustibilii însisi si vehiculele, fără a lua în considerare distributia combustibililor. Măsurile de stimulare au fost lipsite de coordonare si insuficiente.

Combustibilii curati întâmpină trei obstacole principale: costul ridicat al vehiculelor, un nivel scăzut de acceptare din partea consumatorilor, precum si lipsa statiilor de reîncărcare si realimentare. Este un cerc vicios. Nu se construiesc statii de realimentare deoarece nu există suficiente vehicule. Vehiculele nu se vând la preturi competitive, deoarece nu există cerere suficientă. Consumatorii nu cumpără vehiculele, deoarece au preturi ridicate si nu există statii. Prin urmare, Comisia propune stabilirea unui pachet de obiective obligatorii pentru statele membre în ceea ce priveste infrastructura destinată combustibililor curati, cum ar fi energia electrică, hidrogenul si gazul natural, precum si standarde comune la nivelul UE pentru echipamentele necesare. Pachetul privind energia nepoluantă pentru transport constă într-o comunicare privind o strategie europeană în materie de carburanti alternativi, o directivă privind infrastructura si standardele si un document de însotire care să descrie un plan de actiune pentru dezvoltarea de gaz natural lichefiat (GNL) în sectorul transportului maritim.

Siim Kallas, vicepresedinte al Comisiei Europene responsabil cu transporturile, a declarat în legătură cu acest subiect: „Dezvoltarea unor combustibili alternativi inovatori este o modalitate evidentă de a creste în Europa eficienta utilizării resurselor, de a reduce dependenta excesivă de petrol si de a promova un sector al transporturilor care să fie pregătit să răspundă cerintelor secolului al XXI-lea. Până în 2020, numărul vehiculelor electrice aflate în circulatie în China si în Statele Unite va depăsi 6 milioane, conform estimărilor celor două tări. Aceasta este pentru Europa o ocazie excelentă să îsi construiască o pozitie puternică pe o piată globală în plină dezvoltare.”

Principalele măsuri propuse sunt următoarele:

Energie electrică: situatia punctelor de încărcare cu energie electrică variază considerabil în UE. Lideri în acest domeniu sunt Germania, Franta, Tările de Jos, Spania si Regatul Unit. Propunerea legislativă a Comisiei prevede să se impună, în fiecare stat membru, un număr minim de puncte de reîncărcare echipate cu o priză comună (a se vedea tabelul anexat). Obiectivul este de a avea un număr suficient de puncte de încărcare, astfel încât producătorii de automobile să se poată lansa într-o productie de masă, la preturi rezonabile. O priză comună la nivelul UE este un element esential pentru adoptarea pe scară largă a acestui combustibil. Pentru a pune capăt incertitudinilor de pe piată, Comisia a anuntat astăzi că priza de „tip 2” va servi drept standard comun în întreaga Europă.

Hidrogen: Germania, Italia si Danemarca detin deja un număr semnificativ de statii de realimentare cu hidrogen, desi unele dintre acestea nu sunt accesibile publicului. Sunt încă necesare standarde comune pentru anumite componente, cum ar fi furtunurile pentru combustibil. Conform prezentei propuneri, statiile de alimentare existente vor fi conectate pentru a forma o retea cu standarde comune, asigurând mobilitatea vehiculelor pe bază de hidrogen. Aceasta se aplică celor 14 state membre care dispun în prezent de o retea de hidrogen.

Biocombustibili: reprezintă deja aproape 5% din piată. Acestia sunt utilizati în amestec cu combustibili traditionali si nu necesită nicio infrastructură specifică.O provocare majoră o va reprezenta asigurarea sustenabilitătii acestora.

Gaz natural lichefiat (GNL) si comprimat (GNC): GNL este utilizat pentru transporturile pe apă, atât maritime, cât si fluviale. Infrastructura GNL pentru alimentarea vaselor este într-un stadiu foarte incipient, doar Suedia având instalatii de buncherare cu GNL la scară mică pentru navele maritime, existând planuri de construire a unor astfel de instalatii în alte câteva state membre. Comisia propune ca, până în 2020 si, respectiv, 2025, să se instaleze statii de realimentare cu GNL în toate cele 139 de porturi maritime si fluviale care fac parte din reteaua centrală transeuropeană de transport. Nu este vorba despre mari terminale de gaz, ci de statii de realimentare fixe ori mobile. Sunt vizate toate porturile principale din UE.

GNL: Gazul natural lichefiat este utilizat si de camioane, însă există doar 38 de statii de alimentare în UE. Comisia propune ca, până în 2020, să se instaleze statii de realimentare la fiecare 400 km pe soselele care fac parte din reteaua centrală transeuropeană de transport.

GNC: Gazul natural comprimat este utilizat în principal de automobile. În prezent, un milion de vehicule utilizează acest combustibil, ceea ce reprezintă 0,5% din flotă; sectorul îsi propune cresterea de zece ori a acestei cifre până în 2020. Propunerea Comisiei va garanta că, până în 2020, vor fi disponibile în întreaga Europă puncte de realimentare accesibile publicului, cu standarde comune, la intervale de maximum 150 km.

GPL: Gaz petrolier lichefiat.Nu este prevăzută nicio actiune pentru GPL, infrastructura de bază fiind deja stabilită.

Modificând reglementările nationale pentru a încuraja implicarea si investitiile sectorului privat, statele membre vor fi în măsură să pună în aplicare aceste schimbări, fără ca aceasta să implice neapărat cheltuieli publice. Sprijinul din partea UE este deja disponibil prin fondurile alocate TEN-T, fondul de coeziune si fondurile structurale.

(RGXPress – stiri non stop societate)

 

About The Author

Number of Entries : 34784

Leave a Comment

Close
Bine ati venit la Tudor s Play Club
Spuneti-le si prietenilor dumneavoastra de Tudor s Play Club
Scroll to top